Розвиток творчого потенціалу користувачів бібліотеки



(методичні поради)

Кожна людина є носієм свого індивідуального творчого потенціалу. Під творчим потенціалом розуміють сукупність творчих можливостей,і здібностей, реалізація яких характеризує розвиток особистості .

Завдання бібліотек:


- розвивати творчі здібності користувачів (як відомо, саме люди з творчим мисленнями приносять у життя суспільства щось нове, стають лідерами і найменш підлягають ризику негативного впливу);

- більше уваги приділяти розвитку таких здібностей, як ініціативність,імпульсивність,передбачливість,далекоглядність,розсудливість, самостійність,прагнення до успіху .

Головними складовими успіху в даному процесі є:

- можливість бібліотечних ресурсів та засобів їх використання;

- орієнтованість користувача на бібліотеку як інститут соціалізації;

- можливість бібліотекаря як організатора бібліотечного обслуговування;

- значення підтримки контактів бібліотеки з іншими інститутами соціалізації.

В сучасному світі гостро постає питання розвитку творчої особистості, здатної глибоко сприймати, високо цінувати і цілеспрямовано примножувати матеріальні і духовні цінності. Тому важливим напрямком розвитку творчого потенціалу користувачів буде

- цілеспрямований розвиток творчих здібностей і можливостей користувачів;

- формування уміння і навичок творчої самореалізації у сфері творчої діяльності.

Основним показником творчих здібностей особистості є швидкість і гнучкість думки, оригінальність, допитливість, точність і сміливість. Творча обдарованість передбачає гармонійне поєднання фізичних, психофізіологічних і психологічних даних, природних задатків з особистими рисами людини, що розвиваються впродовж її життя в певному оточенні. Наприклад, звернемо увагу на паралелі розвитку особистості та творчості майстрів СЛОВА ТА ОБРАЗУ таких постатей як Пантелеймон Куліш –він чудово грав на скрипці, у нього були розвинуті здібності до малярства, хист до вивчення мов, української народної пісні, музики, переклав «Біблію»; Марко Кропивницький -мав чудовий музикальний слух, грав на фортопеано, сопілці, бандурі, співав (мав баритон широкий діапазон),малював ікони, обожнював Дж.Верді «Травіата», «Прелюдії» Баха, «Полонез» Огинського;Василь Стефаник любив природу, слухати музику, улюблена співачка - Соломія Крушельницька, художник О.Кульчицький,композитор Бетховен, закохувався народними піснями, колядками; Володимир Сосюра захоплювався народними піснями, емоціонально реагував на музику П.І.Чайковського, цінував творчість І.Козловського,Ф.Шаляпіна,О.Петрусенко, мав надзвичайну пам'ять, любив подорожувати містами та селами України;Юрій Яновський мав тонкий гумор , жартував з іронією, був небайдужий до тварин;Григорій Косинка – чудово декламував, мав прекрасну дикцію, майстер читань і публічних виступів, збирав фольклор, народні пісні, захоплювався грою в шахи; Павло Тичина – мав абсолютний слух,чудовий голос, глибоко розумів і відчував образи, драматургію, гармонію, форму, колорит музичного твору, грав на роялі, бандурі, майстер диригування;Олександр Довженко не розлучався з томиком М.Гоголя «Тарас Бульба», захоплювався грою Леся Курбаса та його театру «Березіль», його захоплювали народні пісні, колядки; Микола Хвильовий мав феноменальну працездатність майже 18 годин на добу, мисливець, чудовий знавець мисливської зброї та мисливських собак;Максим Рильський обожнював Шопена;Ліна Костенко навчалася з Робертом Рождественським,Фаділем Ескандером,Юнною Моріц і таке спілкування вплинуло на її свідомість, людські почуття та відобразилось у творчості. Мені здається, що наведені приклади відображають взагалі всі складові творчого потенціалу особистості, а це задатки, схильності, інтерес, допитливість, прагнення творити, швидкість засвоєння нового, інтелект, наполегливість, систематичність в роботі. Вправа «Музичні асоціації» допоможе вам у практичній роботі по визначенню задатків творчості та уяви у ваших користувачів. Пропонуйте їм відкриті у собі відчуття контрастів під час прослуховування музичного твору «Адажіо» Альбіоні- зразка барокової музики. За час прослуховування «Адажіо» користувачі повинні представити образи, які асоціюються з потоком твору. Потім бібліотекар виставляє картки з надписами-ТЕМРЯВА. СВІТЛО. РАДІСТЬ.ПЕЧАЛЬ. ЖИТТЯ.ВТРАТА та ставить запитання: чи їх уява співпадає з картками на твір Альбіоні, чи сподобалася їм ця мелодія і які думки вона викликає. На підтвердження асоціативного мислення покажіть групі користувачів відео кліп (мультфільм) Гаррі Барзіна «Адажіо» та створить позитивний настрій під час такого спілкування. Здатність до творчого мислення,це ознака людини обдарованої і талановитої, здібної створити та уявити щось власне, щось нове, побачити те, що не побачив ніхто інший. Але ж чи багато серед нас людей насправді талановитих?Як стверджують дослідники,лише 2% людей надзвичайно й 15-20% людей талановитих від народження, завдяки спадковості. А талант, як відомо є основою творчого мислення. Зачатки творчої сили є майже в усіх, потрібно лише створити сприятливі умови для їхнього розвитку. Без творчості неможливе пізнання людиною своїх сил,здібностей,схильностей. Творчість - це здатність дивувати й пізнавати, уміння знаходити рішення в нестандартних ситуаціях, це спрямованість на відкриття нового й здатність глибокого усвідомлення свого досвіду.

Що саме впливає на розвиток творчих здібностей людини?Відповідно, школа, бібліотека, театри та кінотеатри, гуртки, музика, читацькі об’єднання, зустрічі з творчими людьми.

Як саме бібліотека повинна розвивати творчі здібності користувачів? У роботі з молоддю БФ необхідно створити сприятливі умови для творчого самовдосконалення користувачів, виховувати високо інтелігентну, активну творчу особистість всіма бібліотечними засобами; у роботі з дорослим користувачем проводити роботу на підтримку їх власного таланту, надання інформаційної допомоги у розвитку їх захоплень та підтримці позитивних емоції. Інформаційний модуль цієї роботи повинен базуватися на використанні довідкової літератури, періодичних видань(газет, журналів), а практичний модуль у ланці інформаційно-просвітницьких заходах та проведення практичних майстер-класів. Доречно буде сказати,що дорослим користувачам будуть у пригоді робота з сайтами, присвяченими питанням тривалості життя, профілактики старіння, рекомендацій щодо того, як зберегти здоров’я, як реалізувати свій творчий потенціал- 9«Талант.арт»). Дуже сучасним на сьогодні, можуть стати об’єднання для молоді при бібліотеках, які зберуть креативну молодь району, міста - художників,фотографів,музикантів, поетів, представників сучасних мистецьких молодіжних течій з метою залучення молоді до творчості, єднання зусиль для сприяння всебічному розвитку здібності, моральних якостей, творчої ініціативи, суспільної активності, формування волі, характеру молодих людей у дусі загальнолюдських цінностей. Створить у бібліотеці творчий куточок – демотеку, місце, де читачі можуть залишити свої власні роботи - «демки» в галузі музики,літератури, фотографії,фільмів, графіки тощо,для того,щоб про них дізнався широкий загал користувачів бібліотеки.

Питання обдарованості стає дедалі актуальнішим сьогодні і це пов’язано насамперед із потребою суспільства в неординарних творчих особистостях,виявленню талановитих та обдарованих юнаків та дівчат, підтримка їх творчого потенціалу. Бібліотека повинна поставити за мету сприяння розвитку літературної творчості молоді вирішуючи завдання по - виявленню самодіяльних авторів, сприянні у допомозі творчого становлення молодої особистості (координація з Херсонським обласним об’єднанням Всеукраїнського товариства «Просвіта» ім..Т.Г.Шевченка,голова член національної спілки письменників України В.С.Загороднюк); організація різних інформаційних заходів, що дають можливість широкого ознайомлення з творчостю користувачів (організація літературних марафонів, літературних ток-шоу «Літературна творчість молодих», «Літературна гавань Херсонщини», «Літературне натхнення»). Така робота передбачає активну роботу у плані виявлення літературних талантів (проведення інд.бесід , опитувань «Я читаю тому,що…», «Книги навчають жити та приносять мені естетичну насолоду?», та тісну співпрацю з письменниками та поетами Херсонщини участь у міських та бібліотечних літературних конкурсах), залучення ЗМІ.

Методи активізації літературних творчих здібностей засобами бібліотек передбачає проведення інтерактивних інтелектуально-філологічних ігор,поліфонічних мозаїк нової літератури, «кашпо» літературних запитань, диференційованих книжкових етюдів,порад суперкниги, інтелектуально-розважальних програм, таких наприклад,як інтелектуально - літературна гра «Чай.Кава.Почит@ємо», бібліошелест «Сходинки до світу книг». Бібліотека покликана створювати не тільки сприятливу атмосферу для задоволення користувачів, а й умови для їх самореалізації, спілкування, проведення дозвілля. Творча молодь - особлива категорія користувачів бібліотеки, а відповідно, вона потребує належних умов для ефективного навчання та розваг. Зупинимось на методиці проведення креативних заходів для творчої молоді які потребують належної підготовки як з боку бібліотекарів так і учасників, які сприяють розвитку творчої активності, інтелектуальних здібностей.

Book Slam (бук слем)-рекламна гра- конкурс «Я прочитав і вам раджу». Три команди учасників рекламують знайому книгу так,щоб у присутніх виникло бажання її прочитати. У ході реклами доречним будуть використання цікавих фактів про автора та його героя, перегляд відеороликів з найкращих екранізацій, театралізованих мініатюр (наприклад, «Оповідання про Шерлока Холмса» Артура Конан Дойла, «Мастер і Маргарита»Михайло Булгакова, «Лісова пісня» Лесі Українки, «Ніч перед Різдвом» Миколи Гоголя та ін.).

Літературний квест - літературний квест - орієнтування – це один із варіантів гри- пошуку. Маршрут літературного квесту пов'язаний з сюжетом і героями запропонованих для читання книг. Кожна зупинка в маршруті- це пам’ятні місця та епізоди літературного твору (наприклад ,Ільф і Петров «Дванадцять стільців», О.Дюма «Три мушкетери», «Граф Монте Крісто»,Д.Ролінг «Гаррі Поттер»).

Рекламна гра «Букмаркет». Команди мають прорекламувати книгу так, щоб інші учасники захотіли її «купити», тобто прочитати. Для цього необхідно підготувати рекламний ролик у будь-якому жанри та сенкан (вірш у п’ять рядків) на образ одного з головних героїв. Група користувачів розподіляється на чотири команди,та стають рекламними агенціями. Керуючись девізом «Реклама - руший торгівлі» кожна з «агенцій» має прорекламувати книгу. Для початку гри необхідно обрати назви своїх агенцій і розподілити обов’язки. У ході гри кожен представник «агенства» повинен виявити знання літератури і мови, вміння працювати в команді, продемонструвати креативні підходи, сценічні таланти (наприклад,Ліна Костенко, «Записки самашедшего», «Маруся Чурай»;Люко Дашвар «На запах м’яса, «Молоко з кров’ю», «Мати все»; Володимир Лис «Соло для Соломії», «Поліська мудрість Пелагеї», «Маска»;Іван Франко «Украдене щастя»,Оскар Уальд «Портрет Доріана Грея»).

Естафета книги - нова комплексна форма популяризації книги, що передбачає поетапне знайомство з творами одного автора. Суть «естафети книги» полягає в тому,що читачі разом бібліотекарем йдуть від однієї книги автора до другої, третьої, відповідно до хронології написання. Причому, для кожної нової книги письменника (тобто на кождому етапі) бібліотекар повинен використовувати різні форми роботи: за однією книгою можна провести обговорення, за другу - читацьку конференцію, за третю - диспут, за четверту - прем’єру книги (наприклад, Лев Толстой «Війна і мир», «Анна Кареніна»,Ден Браун «Код да Вінчі», «Янголи та демони», Пауло Коельйо «Алхімік», «Одинадцять хвилин», «Диявол та сеньйорита Прім»).

Літературний єралаш – це трансформована форма вікторини з внесеними оригінальними елементами. При підготовці «літературного єралаша» використовують риси властиві народній приказці,комізм якого досягається за рахунок переміщення дій та реальних взаємозв’язків її героїв. У присказці вони можуть виконувати такі дії або володіти такими властивостями, які у реальному житті їм не присутні, причому «суперечності» можуть зайти настільки далеко, що герої міняються місцями. Так, у народних перевертнях «Беда не приходит одна»-счастье перемещается кучами, «Остаться у разбитого корыта»-уйти от новой стиральной машины, «Выше головы не прыгнешь»- ниже пяток не опустишься, «Своя рубашке ближе к телу»- чужие ботинки дальше от ног, «Гусь свине не товариш»- курица кабану не подружка (перевёртыши в названии книг: Счастье от тупости-«Горе от ума», Закон и поощрение- «Преступление и наказание.Прибытие штилем-«Унесённые ветром». Континент нищеты-«Остров сукровищ»).

Зверніть увагу на етапи підготовки до заходу, і це насамперед організаційний момент (створення сценарію, формування команди, зустріч з учасниками, підготовка до заходу;підготовчий етап створення кн.виставки, проведення оглядів,індивідуальна робота з учасниками, підготовка реквізиту);проведення заходу; заключний етап: обговорення заходу учасниками, формування звітів, відгуків та альбомів.

Бібліотеки стають майданчиком спілкування обдарованої молоді,її самовизначення і розвитку таланта, бібліотечні спеціалісти долучають молодь до прекрасного, формують їх смак та стиль. Творчі конкурси для молоді спонукають молодь до прояви своєї особливої думки, аналітичного мислення. Пропонуйте користувачам теми конкурсів «Твоє бачення бібліотеки», «Книга через століття», «Створи електронну книгу», «Щастя бути читачем», конкурс мультимедійної презентацій «А молодь чит@є!»та створення бук трейлерів як у бібліотеці так і дома. Бібліотека здійснює інформаційне забезпечення конкурсу; організовує усну та наочну рекламу у зонах обслуговування користувачів «Куточку читача»,ЗМІ; здійснює наочну популяризацію результатів юнацької творчості;організовує творчі акції для учасників конкурсу; проводить роботу задля забезпечення матеріальної підтримки. Для заохочення всіх учасників до творчої роботи, під час терміну проведення конкурсу у бібліотеці, бажано запровадити спеціальний бібліотечний інтелектуальний бонус -. За участь у конкурсах, за кожну прочитану книгу читачі отримують додатковий БІБ. По закінченню терміну творчого конкурсу, за кількістю отриманих БІБів користувачі мають право на призи, які представляють організатори творчих конкурсів.

У бібліотеках розвиток творчого потенціалу особистості можливо здійснювати засобами медаосвіти: від медіа грамотності до медіа творчості.

Медіа-ігри, віртуальні кросворди, флеш бук, це інноваційні інтерактивні заходи із залученням сучасних інформаційних технологій та веб- ресурсів.

Пропонуйте користувачам медіа- ігри «Духовний ренесанс в Україні» (творчість І.Малковича,М.Матіос,В.Шкляра), «Для мене найголовніше- людина» (за творами Л.Улицької), «Поезія- рух душі»( творчість Л.Костенко). Такі ігри проходить у формі відео вікторин, і якщо тема присвячена автору за творами якого є екранізація творів, то медіа-гра складається з мультимедійних треків на твір або колаж фільмів даного автора. Взагалі ,питання медіа-гри передбачають знання автора, назви, жанрів літератури

Можна з упевненістю сказати, що віртуальний кросворд,вікторина по CD- дискам це результат творчого розвитку читацької особистості (сучасна ефективна форма яка передбачає потенціал для розвитку у бібліотечних закладах).

Флеш бук це спеціальний сайт в Інтернеті, знайомство з виданнями за фрагментами тексту в соціальних мережах створення сторінок улюблених книг, запрошення на них своїх друзів та передплатників, знайомство з книгою через цитати, ілюстрації,особисті переживання та іншу інформацію про книгу це, взагалі,цифрове відображення улюблених книг на сторінках соціальних мереж (можна запропонувати вашим творчим користувачам).

Медіаграмотність користувачів виявляється у вмінні користуватися інформаційно-комунікативною технікою, виражати себе і спілкуватися за допомогою медіа засобів. Звертаю вашу увагу на ноу-хау від Державної бібліотеки для юнацтва та АкадеміЇ української преси(АУП)- спільний проект навчальна онлайн-гра «Медіазнайко». Це перша навчальна гра з медіаосвіти в Україні,її мета - допомогти якомога більше дізнатися про інформаційне та медійне поле. Гра стане частиною курсу з медіаграмотності,розробленого спеціально для загальноосвітніх шкіл і може також бути використана в медіа освітній діяльності бібліотек, які працюють з молоддю. Суть гри полягає в тому, що потрібно пройти 9 рівнів,етапів, надати відповідь на запитання, стати журналістом, створити телепрограму, сайт і газету, дізнаючись при цьому як працюють медіа і як вони впливають на споживача інформації.

Отже,нові креативні форми роботи направлені на те, щоб здивувати,захопити, показати та надати спробувати самому. Говорячи про традиційну роль бібліотек у справі просвітництва звертаю увагу на привнесення інноваційних елементів у роботу з дорослим користувачем. Так, надаючи послуги по роботі з комп’ютером своїм користувачам пропонуйте творчі завдання, допоможіть вивчити графічний редактор Photoshop CS.Ваші користувачі навчаться оформляти листівки, візитки - все те, що називають друкованою продукцією. Їм сподобається метод комп’ютерного моделювання,що сприятиме розвитку творчого мислення цієї категорії громадян.

Етапи творчої діяльності особистості передбачають накопичення знань і навиків, зосередження зусилля і пошуки додаткових інформації; вихід із проблеми;осяяння або інсайт (геніальна ідея, здогадка скромних масштабів - логічний розрив, стрибок в мисленні, отримання результату) та втілення задумів. Сучасна бібліотека – центр інтелектуального дозвілля користувачів, місце, де розкриваються таланти. «Бібліотеки - острів фантазії і творчості», «Бібліотека територія творчості» - так останнім часом говориться про систематичну,цілеспрямовану діяльність бібліотечних установ у напрямку спрямованому на розвиток у користувачів асоціативно-образного мислення, уяви, фантазії, художнього смаку і розвитку творчих здібностей. Створить біля бібліотеки імпровізований «бібліотечний бульвар в місті майстрів» який стане прекрасним майданчиком для розкриття та реалізації різноманітних талантів наших земляків, особливо юних, для яких це перші кроки до справжнього майстерності, а можливо, і до майбутньої справи життя, улюбленої професії або навіть до слави. Спонуканням до генерування оригінальних ідей у бібліотеках може стати організація зон «Грані арт- простору», «Хобі-Style», арт- простору «Хобі драйв»- які дадуть змогу удосконалити свої хобі, узнавати нове, реалізовувати амбіції, знаходити друзів. Серед читачів є чудові рукодільниці, що вміють шити,в'язати, малювати, вишивати, плести, фотографувати. Організуйте для своїх талановитих користувачів персональні вернісажі робіт,майстерні творчих сердець «Талант красою зоветься», «Світ ваших захоплень», «Сходження до майстерності», «Краса земна і висота духовна», «Мистецький хайвей», «Художній дивосвіт поруч», «Фабрика талантів», «Мистецький квартал», а також фотовиставки сучасної фотографії з відчуттям життя через призму фотооб’єктивів користувачів «Образ без кордонів», «Присутність світла-Presence of Light», «Доторк». Цікавими будуть також відео репортажі, віртуальні екскурсії в місто майстрів,мистецькі вернісажі,творчі ательє, творчі подіуми майстрів які надихнуть на позитивні емоції, в межах яких пройде обмін досвідом та розуміння того, що це важка праця, але така бурхлива, емоційна, це і відчуття творчого пізнання, а ще підтримка таланта, розвиток творчості, взаємопідтримка та взаємодія. Популярними повинні стати у бібліотечних закладах майстер-класи з опануванням різноманітних сучасних технік наприклад, квілінгу – техніки створення ажурних композицій зі скручених паперових смужок «паперові викрутаси»; виготовлення ляльок у стилі «тильда»,ляльок-мотанок у виді птаха, «пташки миру» з кольорами Національного прапора України/птахи-уособлення свободи, вони завжди повертаються на Батьківщину і у цьому їх глибоке символічне значення/, ляльок-мотанок з тріпаного льону; виготовлення декоративної ниткової ляльки «Янголятко»;майстер-класів з акварельної монотипії, ниткографії,кляксографії; листівок у техніці пресованої флористики або живописом рослинами; метр-класів з напрямку арт- терапія з використанням технік олійного живопису, розпису по склу, кераміці; виготовлення еко- іграшок, наприклад,«Різдвяний дивосвіт»;знайомство з такими видами нетрадиційного мистецтва, як «ебру»- малювання на воді, «spray paint art»- малюнки спреєм, «пісочний арт»- малювання піском, «cardmaking»- вміння створювати ексклюзивні вітальні листівки власними руками; «мехенді»- мистецтво розпису хною. У деяких бібліотеках України запроваджені майстер-класи які пов’язанні з темою «Книга та кулінарія», та виставками виробів з дегустацією (наприклад, «Страва-культурна справа», «Страва - пісня, усмішка ясна»), а саме,креатив-майстерні по оздобленню кондитерських виробів цукровою мастикою, по виготовленню японських суші, заняття за технікою «карвінг»- мистецтво художньої різки по овочам та фруктам за участю майстрів кулінарного мистецтва. Такі фахові мистецькі практики будуть спрямовані на розвиток асоціативно-образного мислення, уяви, фантазії, художнього смаку і творчих здібностей. Саме такий широкий спектр запропонованих технік буде свідчити про оперативне реагування бібліотекарів на потреби громадян різних вікових категорій,їх бажання займатися рукоділлям, мистецтвом гарного приготування їжі,заняттями «для душі» які дозволяють людині розкриті внутрішні сили, сприятимуть підвищенню самооцінки, вчать розслаблятися в позбутися від негативних емоцій і думок, а також надати людині можливість зміцніти свою пам'ять, розвинути увагу і мислення. Майстрині та викладачі мистецького факультету державного університету нададуть значну підтримку та допомогу у проведенні таких заходів з декоративно-ужиткового мистецтва,координація з торговельним коледжем сприятиме залученню до практичної роботи викладачів-професіоналів, а от креативна молодь залучить зацікавлених до оволодіння нетрадиційним технікам креативного мистецтва. Організуйте такі заняття з тем «Руки майстрів, що творять дива», «Лейтмотив щастя та краси», «Пластилінові фантазії», «Жива душа з чарівних ниток», «Казковий острів бісерних скарбів», «Чарівний світ деку пажу», «Рушникові доріжки», книжково-етнографічні виставки «Зимові святки», «Світле свято Великодня», «Маленьке диво на долоні» з представленням інформаційного матеріалу по виготовленню атрибутики новорічних та великодніх свят кошиків,вишивок, серветок, крашанок, крапанок, писанок, мальованок, безумовно, така робота допоможе усвідомити істину того, що в невтомних руках майстра зайнятого роботою, поєднується минуле та майбутнє, працьовита буденність та споконвічні традиції.

Зверніть увагу на методику виставки-хобі:отже, поруч з книгами, що рекомендуються, експонуються предмети, виготовлені за нормами, рецептами, кресленням, викройками з цих книг, а також предмети праці , за допомогою яких виготовлені ці вироби, наприклад виставки- хобі «Творчий оазис», «Фантазія і творчість», «На хвилях творчості»

Значний інтерес користувачів, на мій погляд, викличуть заходи розраховані на залучення до читання й творчості користувачів,інформаційно- просвітницька діяльність про яскраві таланти, сильні особистості, непересічені і у своїх перемогах, і навіть у можливих невдачах, а саме, бенефіс читача «Суцвіття родинного таланту», літературно- мистецький променад «Світ ваших захоплень»,свято рукоділля «Вишиванки,візерунки- це найкращі подарунки», мистецький журфікс «Мить несподіваних відкриттів»,арт- мікс «Таланти України», арт- етюд «Енергія оригінальності», мистецько-біографічний етюд «Грані осяйного таланту» та презентації сучасних довідкових видань «Мистецтво та книги», «Енциклопедія рукоділля», практичне керівництво «Спиці та крючок», «Дизайнерські квіти», «Чарівний клубочок», «Забавні іграшки для свят», а також для світогляду та розвитку творчості користувачів пропонуйте цикл фреш- новин, креатив-інформ, інформаційно-мистецьких бібліокур’єрів за сторінками журналів «Українська культура»,«Дніпро», «Музика», «Ренесанс», «Шо» наприклад,«Талант не запозичений - власний», «Металеві метаморфози» (про майстрів сучасної техніки арт-зварювання»), «Олександр Мірошников: ювелір-каменеріз від бога», « Український стріт-арт», «Мистецтво високого лету», «Назустріч радості творчості», «Велика сила мистецтва».

Великий філософ Д.Дідро сказав, що найщасливіша та людина, яка дає щастя великій кількості людей. Хай книга закликає нас до серйозної і глибокої душевної роботи, до прагнення стати вищим,хай творчість дає нам натхнення творити свою особисту долю своїми руками, пізнавати величезне з мистецтв-Мистецтво жити та Творити!



О.О.Матвєєва - головний методист

Коментарі

Дописати коментар