Особливості роботи загальносистемної Facebook-сторінки. Досвід Херсонської централізованої бібліотечної системи


У сучасному світі, де кожна людина проводить у соціальних мережах від кількох хвилин до кількох годин щодня, популяризація бібліотечної роботи через цей інструмент інформування набуває великого значення.

Попри те, що соціальні мережі як явище час від часу "хоронять", пророкуючи їм занепад і зникнення, очевидно, що в найближчі роки та десятиліття вони лишатимуться потужним джерелом інформування та головним конкурентом традиційних ЗМІ.

Природно, що інформаційні можливості соціальних мереж оразу ж почали використовувати як окремі бібліотеки України, так і вітчизняні централізовані бібліотечні системи. Але для правильного позиціонування централізованої бібліотечної системи в Інтернет-просторі потрібно чітко розуміти яку соціальну мережу слід обрати, які особливості та переваги вона має.

У Херсонській централізованій бібліотечній системі "основною" соціальною мережею визначено Facebook. Порівняно з іншими, у нього є ряд переваг, корисних саме бібліотекареві:

1. Facebook є наднаціональною соцмережею, що не залежить від позиції урядів третіх держав (не є таємницею, що таку залежність від російського уряду мають ВКонтакте та Одноклассники).

2. Facebook надає своїм авторам можливість публікувати як розлогі розлогі тексти, так і великі фотоальбоми у різних форматах (цих можливостей позбавлені автори Twitter та Instagram).

3. Facebook має найбільше в світі охоплення аудиторії.

Варто відзначити, що у роботі загальносистемної facebook-сторінки, порівняно зі сторінкою окремої бібліотеки, є ряд особливостей, які слід враховувати:

1. Загальносистемна сторінка має висвітлювати діяльність десятків бібліотек системи та рівномірно і широко представляти їх усі.

2. Кількість бібліотек призводить до "надміру" інформації: в один день у системі може відбуватися та анонсуватися чимало заходів і окремі повідомлення просто "потонуть" у цій інформаційній хвилі.

3. Саме тому автор сторінки має відбирати найактуальнішу інформацію, дотримуючись балансу між оптимальним висвітленням всіх подій і раціональною кількістю дописів на день і тиждень.

Слід виокремити і відчутні переваги роботи з популяризації бібліотек системи через Facebook:

1. Читачі сторінки отримують миттєвий доступ до інформації.

2. Інформацію можна поширювати на інших тематичних сторінках чи у групах (залежно від тематики допису).

3. Контроль за статистикою сторінки (кількість вподобань сторінки та окремих дописів, число охоплень допису, кількість поширень тощо) дозволяє оперативно реагувати на згасання чи зростання читацького інтересу до певних тем.

4. Facebook дозволяє організувати оперативну взаємодію зі ЗМІ. Популярні бібліотечні сторінки зазвичай регулярно моніторять журналісти, що укладають стрічки новин інформаційних порталів.

Виокремивши всі переваги та особливості роботи з загальносистемною facebook-сторінкою, можемо перейти до конкретних рекомендацій щодо її використання:

1. Сторінка має продукувати переважно власний контент: менше перепостів, більше унікальних новин.

2. Прогрес соціальних мереж (регулярні зміни функціоналу і дизайну) має спонукати до негайного опанування всіх нових можливостей: сторінка, що зберігає свій формат незмінним протягом кількох років, починає виглядати застарілою.

3. Діяльність сторінки має постійно контролюватися безпосереднім керівництвом системи: покладання її ведення на менш компетентного співробітника може призвести до викривлення інформації.

Керуючись цими принципами автори facebook-сторінки Херсонської централізованої бібліотечної системи змогли запропонувати своїм читачам якісний, різнобічний і цікавий інформаційний продукт. Це засвідчує і статистика: сторінка має помітно більше "вподобань", ніж ряд інших культурних закладів міста.

Тож запрошуємо на нашу сторінку: читайте, коментуйте, запитуйте.

Коментарі